Cebula i czosnek – sposób na długowieczność

Długie życie w zdrowiu to marzenie każdego człowieka. Aby się spełniło, nie potrzeba eliksiru na długowieczność – wystarczy wprowadzić do codziennego menu kilka dodatkowych produktów. Najłatwiej zacząć od popularnego czosnku i cebuli.

Nie bez powodu mówi się, że to naturalne antybiotyki – mają właściwości antybakteryjne. Regularnie jedząc cebulę można zmniejszyć ryzyko astmy, przeziębień, stanów zapalnych. Cebula jest szczególnie wskazana osobom mającym problemy z uzębieniem.

Dzięki zawartym w niej substancjom, można zmniejszyć ryzyko wystąpienia próchnicy i problemów z dziąsłami. Cebula skutecznie walczy z bakteriami odpowiedzialnymi za paradontozę. Czosnek warto dodawać do dań, lub jeść jako przekąskę, nie tylko w czasie choroby.

Systematyczne spożywanie go skutecznie obniża ciśnienie krwi. Dobrze radzi sobie z zastojami limfatycznymi, przez co zapobiega skrzepom. Przeprowadzone badania wskazują, że jedzenie czosnku zapobiega rakowi przewodu pokarmowego.

Nieprzyjemny zapach w ustach, jaki powoduje zjedzenie czosnku lub cebuli, można łatwo zniwelować – wystarczy przeżuć kilka listków mięty lub pietruszki.