Walory samochodu miejskiego

Częstą figurą retoryczną stosowaną w akcjach marketingowych promujących niektóre modele aut, jest podkreślanie ich miejskiego charakteru. Oznacza to, że grupą docelową producenta są w tym momencie mieszkańcy dużych ośrodków, którzy używanym autem będą się poruszać głównie w obrębie swojego miasta.

Najczęściej swoje kampanie reklamowe profilują w taki sposób wytwórcy aut ze średniej półki, których celem jest zdobycie uznania w szeroko rozumianej klasie średniej. Takie pojazdy nie są bardzo drogie, więc może sobie na nie pozwolić stosunkowo szeroka grupa potencjalnych nabywców.

Modele o takich atrybutach nie imponują osiągami, choć można się z nimi z powodzeniem poruszać na drogach szybkiego ruchu – wszak auto miejskie nie jest ograniczone stricte do granic metropolii. Bardziej chodzi tutaj o to, do jakiego sortu konsumentów jest kierowane.

Ciekawe przykłady typowo miejskich pojazdów prezentują nam marki z różnych krajów. Wiele do powiedzenia w tym zakresie mają producenci amerykańscy, ale również europejscy – na czele z Niemcami.

Świetnym przykładem miejskich aut z USA są modele Forda, a z Niemiec – Volkswageny.